Schrijf
je nu in

#summit16

Op donderdag 2 en vrijdag 3 juni nemen wij je mee naar Manchester. Deze eerste geïndustrialiseerde stad ter wereld die bekendstaat om de architectuur, cultuur en media, maar ook wetenschap, techniek en niet te vergeten voetbal. Een perfecte locatie dus.

Met als thema 'Enter the New Game’ willen wij tijdens het congres dieper ingaan op de tactieken van het nieuwe spel. Duurzaam concurrentievoordeel opbouwen en vasthouden is de grootste uitdaging die er is binnen het huidige, versnipperde merkenlandschap. Helemaal met de vele nieuwe toetreders die het nu al competitieve speelveld betreden. Voeg daar een wispelturige consument aan toe en je hebt een complexe wedstrijd te spelen. Het spel om de aandacht én het hart van de consument te winnen. Hoe speel je dit spel effectiever, efficiënter en vooral sneller dan de concurrent?

 

Wij hebben jou er graag bij, omdat jouw visie en expertise een waardevolle bijdrage levert aan de groep en dus aan het congres. De Advertiser’s Summit is hét moment van het jaar om de spelregels met vakgenoten buiten jouw bekende speelveld te bespreken.

See you in Manchester!

Schrijf je nu in

ReisProgramma

Donderdag
08u00

Ontvangst
op Schiphol

Donderdag
10u00

Vertrek vlucht
naar Manchester

Vrijdag
17u00

Vertrek
naar Schiphol

Vrijdag
19u30

Aankomst
Schiphol

Sprekers

RUBEN VAN ZWIETEN

Van Zuidas naar Zelfreflectie

Ruben van Zwieten besloot op de basisschool al dat hij predikant wilde worden en zo geschiedde. Hij studeerde rechten en theologie in Leiden en raakte geïnteresseerd in ondernemerschap. Hoewel dit niet de meest voor de hand liggende geloofsbrieven voor een dominee zijn, is hij dat wel degelijk. En meer: hij is oprichter van De Nieuwe Poort, een spirituele ontmoetingsplaats op de Amsterdamse Zuidas. Niet voor niks wordt hij de ‘dominee van de Zuidas’ genoemd. Ruben verenigt twee kanten die als typisch Nederlands worden gezien: handel en religie. Hij zal u met een verfrissende blik naar de alsmaar veranderende wereld laten kijken, waardoor u als herboren persoon the New Game zal spelen.

Thijs Biersteker

Walking the edges of communication and innovation

Het magazine Wired noemt hem kunstenaar, Fastcompany noemt hem experience designer en Adformatie de nieuwe generatie reclamemaker. Bij Duval Guillaume en Wieden+Kennedy maakte hij de internationale campagnes voor Heineken, Nike en Coca-Cola. Nu werkt Thijs met zijn team van engineers, coders en storytellers aan interactieve en duurzame projecten die vaak doorgroeien naar een startup. Last but not least: Thijs is de ‘brains’ achter onze Creative Press Challenge. Hij neemt ons mee door enkele projecten waar offline en online, data en emoties, creativiteit en duurzaamheid samenkomen.

MARJOLIJN MEYNEN

Binnen beginnen is buiten winnen

Dat is het credo van communicatiekoningin Marjolijn Meynen, sinds 2008 Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum, dat toen al meer dan vijf jaar gesloten was. In een paar jaar tijd wist ze het museum terug te brengen in de harten van het publiek en steeg het bezoekersaantal tot ongekende hoogtes. Logisch dat ze in 2013, het jaar van de heropening van het Rijksmuseum, werd verkozen tot Communicatievrouw van het jaar. Marjolijn weet als geen ander hoe je een merk moet laten excelleren, terwijl het onderhevig is aan allerlei veranderingen. We gaan met haar op een culturele reis langs effectieve marketing, sponsorships en het optimaal inspelen op unieke kansen.

jIMMY nELSON

De strijd tussen mens en planeet

Op zijn 19e begon Jimmy Nelson aan een trektocht door Tibet, met camera op zak. Een onvergetelijke periode die zijn leven voor eens en voor altijd veranderde. In 2009 begon hij aan zijn allergrootste project ooit. In drie jaar tijd legde hij 35 stammen van over de hele wereld vast in zijn legendarische boek ‘Before They Pass Away’. Wat kunnen wij leren van de volkeren die Jimmy fotografeerde, nog onaangetast door de nieuwe wereld? Hoe gaan zij om met alle veranderingen? Verwacht niks minder dan een adembenemende reis door foto’s en bijzondere verhalen.

Phil Townsend

Het meest succesvolle merk in de Engelse voetbalgeschiedenis

Manchester United Communicatiedirecteur Phil Townsend weet als geen ander hoe je een voetbalmerk moet positioneren. Met meer dan 659 miljoen volgers en gemiddeld 3,6 biljoen kijkers per seizoen is Manchester United een van de meest herkenbare merken ter wereld geworden. 800 mensen op 3 continenten werken elke dag aan de reputatie van het merk, wat een nog grotere uitdaging is geworden in het tijdperk van 24/7 nieuws, social media en realtime alles.

Roel van Rijsewijk

Zelfbenoemd ‘New Age Digital Anarchist’

Digitaal komt dagelijks voor in het nieuws. Zowel positief als negatief. Cybercrime, online sabotage en datadiefstal zijn actuele problemen, die gekoppeld zijn aan de opkomst van digitaal. Gelukkig verstrekt Roel van Rijsewijk vertrouwen in deze complexe wereld. Met meer dan15 jaar ervaring in het werken voor technologie gebaseerde bedrijven op het gebied van risicomanagement, is hij sinds 2011 senior lid van Deloitte’s Centre for the Edge. Roel zal u meer vertellen over de new game die gekoppeld is aan Big Data. Wat is de zin en onzin van security? Hoe moet u zich opstellen qua risico’s rondom privacy? Hoor hoe u veerkrachtig wordt rond innovatie.

Bibian Mentel

Denk niet in beperkingen, maar in mogelijkheden

Het (levens)verhaal van pro snowboarder Bibian Mentel zal u versteld doen staan. Op 27-jarige leeftijd stond ze zesde op de wereldranglijst toen ze haar onderbeen verloor door botkanker. Exact zeven maanden na haar amputatie werd ze opnieuw Nederlands kampioen. Geïnspireerd door haar eigen kunnen, zorgde ze ervoor dat snowboarden op het programma van de Paralympische Spelen kwam, waar ze in 2014 goud won. Daarnaast richtte ze de Mentelity Foundation op, een stichting die kinderen en jongvolwassenen met een lichamelijke beperking aan het sporten wil krijgen.

Christian Van Thillo

Relevant blijven is key

CEO van de Persgroep Christian Van Thillo neemt u mee in zijn visie op de ontwikkelingen in de mediawereld en het veranderende speelveld. Ook geeft hij u een kijkje in de keuken van een aantal belangrijke initiatieven van de Persgroep. Na het verhaal van deze charismatische Belgische ondernemer pur sang weet u alles over onze ambities en hoe wij relevant zijn én blijven voor onze lezers en adverteerders.

Eugène Sutorius

Een sprookje wint het altijd van een goed argument

Professor Eugène Sutorius maakte ooit carrière als advocaat en is al jaren als hoogleraar Strafrechtwetenschap verbonden aan de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit van Nederland. Er zijn weinig mensen zo overtuigend als deze parttime rechter, parttime hoogleraar en fulltime redenaar. Hij wordt dan ook wel een van de mooist sprekende hoogleraren van Nederland genoemd. Volgens Eugène gaat u het met argumenten alleen niet redden om het hart van de consument écht te winnen; dat doet u met een goed verhaal.

Bob van Oosterhout

Het huwelijk tussen sport en het bedrijfsleven

Bijna 20 jaar geleden richtte Bob van Oosterhout sportmarketingbureau Triple Double op. Een plek waar bijzondere merken en fans bij elkaar worden gebracht en de liefde voor sport zegeviert. Bob heeft de gave om commerciële doelstellingen en sport aan elkaar te koppelen. Een bruggenbouwer met oog en oor voor het klantbelang én het belang van sport. Sportmarketing anno nu gaat volgens Bob over het vertellen van verhalen, over relevantie, over onderscheidend vermogen en over binden en boeien.

Wouter Boon

The only constant is change

Als merkenrechtadvocaat begon Wouter Boon zijn carrière, maar al snel kregen zijn creatieve voelsprieten de overhand. Een switch naar de reclame bracht hem de titel ‘creatief merkstrateeg’, wat betekent dat hij de strategische merkvisie bewaakt in het creatieve proces. Toen Wouter in 2008 voor zichzelf begon, kreeg hij de ruimte om meer te schrijven, wat resulteerde in het boek ‘Defining Creativity’. Inmiddels doceert Wouter ‘creativiteit’ aan de HKU.

Nikki Mendonça

Het spel van de media

Zowel internationaal als nationaal is de bureauwereld turbulent. Mediabureaus staan op het keerpunt in hun ontwikkeling. Nikki Mendonça zal vanuit haar rol als President EMEA van OMD rol het mediaspel duiden. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen de bureauwereld? Waar liggen de prioriteiten? Hoe ziet zij de spelers binnen het mediaspeelveld? Nikki kent alle ins en outs en neemt ons mee in haar visie op het spel van de media.

Nick van Aalst

Springplank voor jong ontwerptalent en ondernemers

Samen met twee vrienden zette Nick van Aalst als jonge hond in de zomer van 2012 Hutspot op. Wat begon als een kleine concept store groeide in een paar jaar tijd uit tot diverse grote winkels én cafés  in Amsterdam en Utrecht. Hutspot biedt merken, designers, kunstenaars en ondernemers de kans om hun producten bij Hutspot tentoon te stellen en te verkopen. Nick vertelt ons zijn verhaal over kansen creëren, vallen en opstaan én floreren.

Martijn Nekoui

Holland’s next modemakelaar

Met zijn overtuigingskracht weet Martijn Nekoui alle grote namen uit de modewereld te strikken voor zijn collectief MOAM; van Viktor & Rolf tot Doutzen Kroes. MOAM verbindt jong talent met grote namen; een onderscheidend initiatief in de markt. Martijn is sinds kort verbonden aan Het Parool als columnist in PS van de Week. Martijn is een echte doorzetter, wat hij ziet als een typisch Perzisch trekje. Hij staat altijd open voor kritiek, maar zijn eigen mening is toch het belangrijkst. Laat u inspireren door deze lefgozer, die geen regels volgt en puur op intuïtie leeft.

John Olivieira

Moet de mediawereld kleurrijker worden?

John Olivieira ademt en omhelst media en marketing na zijn jarenlange ervaring bij onder andere MTV Networks Benelux, Xite en Sanoma. Ondanks het feit diversiteit op de agenda staat bij veel bedrijven, vindt John dat de mediawereld nog wel wat stappen te zetten heeft op dit vlak. Zijn spraakmakende, opiniërende artikelen hierover in onder andere Adformatie zorgden voor rumoer. John neemt u mee in zijn visie op hoe diversiteit in al haar vormen en maten zorgt voor kleurrijke en creatieve organisaties.

Aaf Brandt Corstius

Aaf is back!

Ook tijdens deze Advertiser’s Summit wordt u beide dagen getrakteerd op een scherpe column van onze enige echte Aaf Brandt Corstius. Deze Volkskrant columniste, woonachtig in een ‘verantwoorde bakfietsbuurt’ in Amsterdam, windt er geen doekjes om. Net als vorig jaar zal zij ons kostelijk vermaken met haar kritische en relativerende blik, gevoel voor humor en een gezonde dosis zelfspot.   

katja schuurman

Moderator

We kennen haar voornamelijk van haar programma’s bij o.a. BNN, maar Katja Schuurman is veel meer dan dat. Als initiatiefnemer en bestuurslid van Return to Sender kent zij als geen ander de uitdagingen in de markt. Katja mag gezien en gehoord worden. En dat is precies wat ze als dagvoorzitter van de Advertiser’s Summit gaat doen. Kritisch, scherp en ze neemt geen blad voor de mond. Een pittige vrouw die ervoor zal zorgen dat u gedurende het hele programma op het randje van uw stoel zit.

 

HILTON DEANSGATE

 

Tijdens de Advertiser’s Summit verblijven we in het Hilton Manchester Deansgate, een eye-catcher in het bruisende hart van de stad. Gelegen tot op de 22e verdieping overziet u heel Manchester, zelfs als u een duik neemt in het zwembad. Overal waar u zich bevindt, het iconische Hilton Deansgate vindt u direct terug! Het congres vindt tevens beide dagen plaats in het hotel. Op 2 en 3 juni kunt u deze unieke skyscraper beleven!

(NOT) YOUR CUP OF TEA?

De Engelsman wordt vaak stereotyperend neergezet als ware theedrinker. Dit stereotype is echter waar: Engelsen staan op de 4e plek van grootste theedrinkers wereldwijd! Per jaar zetten ze met 2740 gram hun kopjes. Het spoelt ook heerlijk die zoetigheden weg tijdens de traditionele afternoon tea. Al trek in kopje Earl Grey naast een scone met clutted cream? Geniet mee op 2 en 3 juni.

 

#summit16

­