De Advertiser’s Summit: hét moment van het jaar om met vakgenoten binnen en buiten het vak kennis en inspiratie op te doen. Wij hebben jou er graag bij, omdat jouw visie en expertise een waardevolle bijdrage levert aan het congres.


Op donderdag 8 en vrijdag 9 juni nemen wij je mee naar Boedapest: het culturele hart van Centraal-Europa. Een stad met grandeur en een rijke geschiedenis, die een belangrijk knooppunt is voor handel. Een perfecte locatie dus voor de 8e editie van de Advertiser’s Summit. 


Met als thema ‘De kunst van het onderscheiden’ gaan we dieper in op het opbouwen en vasthouden van duurzaam concurrentievoordeel.


Csáo in Boedapest!

 

Sprekers 2017

We geven je hier graag alvast een voorproefje van onze sprekers. Meer info over onze overige sprekers volgt binnenkort.


Chantal Janzen

Dagvoorzitter

We kennen haar als musicalster, actrice en presentatrice van onder andere Holland’s Got Talent, The Voice Kids en Chantal blijft slapen. Vorige maand lanceerde ze haar eigen magazine &C. Een veelzijdige vrouw met een rappe tong, kritisch en humoristisch. En dat is precies wat zij als dagvoorzitter van de Advertiser’s Summit gaat doen, een kritische noot plaatsen en een vleugje humor toevoegen.

Corinne van Duin

De kracht van covers

Sinds 2012 de maker van Volkskrant Magazine. Het wekelijkse weekendmoment van een miljoen Nederlanders. Geroemd om de doorwrochte verhalen, innovatieve vormgeving en de opzienbarende covers. Van ADCN-lampen tot SPD-prijzen: de internationale prijzenkast is ramvol. Hoe doe ze dat, zo’n een groot en divers publiek bedienen?  En dan toch de ultieme lezerslieveling blijven?

Stefan van der Stigchel

Zo werkt aandacht

Universitair hoofddocent Experimentele Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Hij staat aan het hoofd van de onderzoeksgroep AttentionLab die bekijkt hoe aandacht en visueel bewustzijn samen ons beeld van de wereld tot stand brengen. Sinds 2016 is Stefan lid van de Jonge Akademie van de KNAW. Stefan neemt u mee in het verhaal achter zijn boek 'Zo werkt aandacht'.

LEO BLOKHUIS

Impactvol musiceren

Leo Blokhuis: journalist op het gebied van muziek, grafisch vormgever, popprofessor en muziekliefhebber. Leo wordt veel dingen genoemd, maar het laatste vindt hij eigenlijk het best bij zichzelf passen. Zijn liefde voor muziek, en zaken die daar mee te maken hebben, is te herkennen in alles wat hij doet. In zijn boeken, radioprogramma’s (op NPO Radio 2 en kxradio.nl), tv-programma’s, waarvan de Top 2000 wel de bekendste is, en in het theater. Leo neemt ons mee in de evolutie van onderscheidende muziek van de afgelopen decennia.

MANDY SMITH

De kunst van papier

Mandy Smith, voorheen art director bij grote bureaus als Wieden + Kennedy en 180, is een creatieve dame met lef. Ze maakt gedurfd werk, waar knippen, vouwen en lijmen bij komen kijken. De Britse noemt zichzelf een “Papersmith”, die met haar werk de grenzen opzoekt en overschrijdt. Ze creëert magie met papier, maar haar expertise reikt tot aan film, animatie en interactieve installaties. Ze heeft gewerkt voor Toyota, Coca Cola, Tommy Hilfiger, Google en Heineken. Met haar werk vraagt ze vaak aandacht voor maatschappelijke kwesties. Mandy toont de kracht van papier.

JAN KOOIJMAN

Een choreografie van vooroordelen

Jan Kooijman is een veelzijdig talent, bekend van het Scapino Ballet tot So You Think You Can Dance en van Goede Tijden, Slechte Tijden tot Wie is de Mol? Danser, jurylid, acteur, presentator én programmamaker. De Rotterdammer zet zich, zeker in deze tijd, in om vooroordelen en stigma's weg te nemen. Jan vertelt vol passie over dans als kunstvorm en hoe dit een centrale rol speelt in zijn leven. Are you ready?

JELMER DE BOER

Waarom we hypes niet moeten geloven

Jelmer de Boer is auteur van 'Eet Taart Krijg Een Sixpack': een manifest voor taart en tegen diëten, zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Maar wel anti gezondheid en met een rouwadvertentie voor superfoods. Zijn blog (jelmerdeboer.nl) groeide van een dertien-in-een-dozijn fitnessblogje uit tot een kritisch platform waarop vooral ongeïnformeerde en hypevolgende consumenten er van langs krijgen. Jelmer werkt ook als innovatieconsultant bij Changing Life, het moederbedrijf van onder andere Personal Body Plan. Dus Jelmer zeikt niet alleen. Hij probeert ook daadwerkelijk mensen te helpen.

BERNHARD VAN ORANJE

Hoe win je de race in de IT-wereld?

Studeerde Economie in Groningen en Washington. Halverwege de jaren negentig richtte hij het internetbedrijf Clockwork op, dat al jaren verantwoordelijk is voor de sites van KLM, Achmea en Coca-Cola. In 2005 richtte hij softwarebedrijf Levi9 op met inmiddels meer dan 500 IT specialisten in Oost en Centraal Europa in dienst.

ELS VAN DER PLAS

Kunst en cultuur voor en van iedereen

Ze stond aan de wieg van het internationale Prins Claus Fonds, zette het culturele noodfonds Cultural Emergency Response op en heeft als Algemeen Directeur Nationale Opera & Ballet een duidelijke missie: kunst en cultuur voor en van iedereen maken.

AAF BRANDT CORSTIUS

Columnist

Ook tijdens deze Advertiser’s Summit word je beide dagen getrakteerd op een scherpe column van onze enige echte Aaf Brandt Corstius. Deze Volkskrant columniste, woonachtig in een ‘verantwoorde bakfietsbuurt’ in Amsterdam, windt er geen doekjes om. Net als vorig jaar zal zij ons kostelijk vermaken met haar kritische en relativerende blik, gevoel voor humor en een gezonde dosis zelfspot.

ROLAND VAN DER VORST

De dynamiek van opvallen

Prof. dr. van der Vorst is Managing Director van FreedomLab en parttime professor aan de TU Delft. FreedomLab is een denktank en consultancy die organisaties helpt met strategische vraagstukken op het gebied van nieuwe technologie, innovatie en merkontwikkeling. Hij staat in de Volkskrant-lijst van de 200 meest invloedrijke personen in Nederland en was columnist voor Vrij Nederland en het Financieele Dagblad. Hij schreef boeken over Nieuwsgierigheid, Hoop en Positionering. In oktober 2017 verschijnt zijn nieuwe boek genaamd Contrarian Branding. Hij is tevens voorzitter van de begeleidingscommissie van het SCP.

FRÉDERIQUE VAN DE POLL

Van forum naar autoriteit

Directeur van de technologie- en elektronicasites Tweakers en Hardware.Info. Ze heeft zich in de afgelopen 17 jaar verschillende branches eigen gemaakt. Van Food, Retail, Logistiek, Automotive tot Technologie. Fréderique gelooft in het fijnknuffelen van de community en het verleiden van de ‘casual’ Tweaker. ‘Door Community Focus zijn we de afgelopen jaren in staat gebleken Tweakers in al zijn eigenzinnigheid uit te laten groeien tot dé autoriteit op het gebied van technologie. Tweakers is geen merk, maar een way of life. De kunst is dan ook het borgen van je authenticiteit’.

THOMAS LOUDON

Zegt één beeld meer dan 1000 woorden?

Medebedenker en oprichter van VJ Movement en Cartoon Movement. Overtuigd van de kracht van het beeld brengt hij meer dan 500 cartoonisten en videojournalisten uit de hele wereld bij elkaar om vanuit verschillende perspectieven onderwerpen te belichten. Feiten zijn feiten, maar "There is more than one truth" is al jaren zijn motto.

KAS OOSTERHUIS

Uitgangspunt ‘de Zwerm’

Emeritus hoogleraar aan de Faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit Delft en is aangesteld als professor aan de Qatar University in Doha. Daarnaast is hij directeur van Hyperbody en het Protospace Laboratorium voor Collaborative Design and Engineering. Onderzoekt en doceert op het gebied van interactieve architectuur, realtime gedrag van gebouwen en omgevingen, living building concepten. Architect van The Whale in Boedapest en de LIWA tower in Abu Dhabi.

TIJS ROTMANS

The art of pricing

Zijn passie is het bedenken en implementeren van slimmere prijsstrategieën, waarbij hij gebruik maakt van de linker- en rechterhersenhelft. Voordat Tijs Rotmans in 2008 toetrad tot The Pricing Company was hij werkzaam bij KPN, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor de pricing in de Consumer Market. Naast zijn advieswerk is hij docent aan de Tias School for Business and Society, inspireert hij anderen via Expert Classes, waaronder Masterclasses Pricing voor het NIMA en is hij lid van de Professional Pricing Society in Amerika.

SCOTT ERNST

Meten is weten. Meten is succes

MetrixLab, onderdeel van de Macromill Group, is een internationale autoriteit op het gebied van consumenteninzichten. Door het gebruik van nieuwe technologieën en het integreren van verschillende databronnen (onderzoek, social media en bedrijfssystemen), leveren zij kwalitatieve unieke insights.

HANS NIJENHUIS & MARKO VAN KAMPEN

Lezen wordt steeds vaker kijken

De Giro d’Italia, voetbalvrouwen, koken – het AD schrijft er al jaren over. Maar je wilt er niet alleen over lezen, je wilt het ook zíen. Daarom werkt AD nu met MyChannels, de videomakers van de Persgroep. MyChannels begon twee jaar geleden als online platform voor influencers en web-talent, werd dit jaar overgenomen door de Persgroep, en werkt nu samen met AD en partners als Eurosport en Top Notch om hoogwaardige programma’s op AD.nl te brengen. Lezen wordt steeds vaker kijken, een smartphone met een nieuwsapp wordt een mini-tv, en AD.nl de plek voor iedereen die op zoek is naar het laatste nieuws en de lekkerste entertainment, of het nu geschreven is of gefilmd.

SOPHIE DROS

Gender Bende

Sophie Dros neemt ons mee in het verhaal achter Genderbende, haar documentaire over 5 jongeren die zich geen man én geen vrouw voelen. Dagelijks geconfronteerd met het ‘anders’ zijn, blijven ze toch trots op de persoon die ze zijn. ‘Maatschappelijk, politiek, emotioneel en anders’ zijn kenmerken van haar documentaire. Hoe diep graaft Sophie naar de oorsprong van verhalen?

CHRISTIAN VAN THILLO

De kunst van relevantie

Christian Van Thillo neemt je mee in zijn visie op de ontwikkelingen in de mediawereld en het veranderende speelveld. Ook geeft hij een kijkje in de keuken van een aantal belangrijke initiatieven van de Persgroep. Na het verhaal van deze charismatische Belgische ondernemer pur sang weet je alles over onze ambities en hoe wij relevant zijn én blijven voor onze lezers en adverteerders.

 

CORINTHIA BUDAPEST

 

Tijdens de Advertiser’s Summit verblijven we in het Corinthia Hotel, waar grandeur en modern elkaar ontmoeten. Zoals het hoort bij een echt Grand Boedapest hotel, trekt Corinthia al sinds de opening in 1896 een divers creatief publiek aan. Het congres vindt plaats in de prachtige balzaal van het hotel. Ervaar het zelf op 8 en 9 juni.

#summit17