Bahlmann Mode is een damesmodezaak in Dordrecht met 11 medewerkers. De winkel bestaat al sinds 1883, voert maar liefst zestig merken in het midden- en hoogsegment en kleedt jong én oud. ‘Het is fijn samenwerken met een lokale huis-aan-huiskrant. Het persoonlijke contact maakt dat de gunfactor er is. Een win-win situatie.’

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

De wens: nieuwe klanten

‘We zijn een begrip in Dordrecht. Zo’n zeventig procent van onze omzet komt van vaste klanten. Maar we zijn desondanks altijd op zoek naar nieuwe klanten. Bovendien willen we ons vaste klantenbestand blijven interesseren voor onze collectie.’

De media: recht in het hart van de doelgroep met huis-aan-huis

‘We hebben een kwart pagina advertentie geplaatst in de huis-aan-huiskrant Stem van Dordt. We vinden het belangrijk om mensen te bereiken in de directe omgeving van onze winkel. Bijkomend voordeel is dat er geregeld redactionele aandacht wordt besteed aan onze activiteiten.’

De aanpak: nieuwe collectie aankondigen

‘We bouwen telkens weer een feest rondom de start van een nieuwe seizoen door een modeshow te organiseren. Naast het mailen van het klantenbestand, heb ik gekozen voor een advertentie in de Stem van Dordt om de nieuwe collectie en het event aan te kondigen. De advertentie was een liggende strook onderaan de pagina.’

Het resultaat: meer klanten, meer omzet

‘De doelstelling was om minimaal dezelfde omzet te realiseren als in dezelfde week een jaar geleden. Dat doel hebben we ruimschoots gehaald. Het aantal klanten is toegenomen, maar ook veel bestaande klanten zijn weer op het idee gebracht om naar onze winkel te komen.’