Bastiaansen Wonen is een familiebedrijf in het Brabantse Bavel dat begin jaren zestig is opgericht.

De organisatie
Het bedrijf richt zich op het midden- en hoger segment in de regio en heeft tien medewerkers.

Doelstelling
Nieuwe en bestaande klanten activeren. ‘We moeten in deze tijd meer dan ooit zorgen dat we “top of mind” zijn.’ Peter Bastiaansen, directeur-eigenaar Bastiaansen Wonen

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

Aandacht voor onze winkel

‘We willen met de advertentiecampagne nieuwe en bestaande klanten activeren. Sinds de economische crisis en de opkomst van internetwinkels moeten we er meer dan ooit voor zorgen dat we
“top of mind” zijn bij potentiële klanten in onze regio.’

De media: regionaal

‘We adverteren in de dagbladen BN DeStem en het Brabants Dagblad. Daarnaast in de huis-aan-huiskranten Stadsblad Breda, Het Kanton, Gazet Roosendaal en Stadsnieuws Tilburg. Tot slot adverteren we online op bndestem.nl.’

De aanpak:

‘We adverteren al jaren wekelijks in regionale bladen van de Persgroep en besloten in het kader van ons 50-jarig bestaan om 50 dagen lang dominant aanwezig te zijn in deze media. Hierdoor waren we goed zichtbaar voor onze doelgroep in de regio. Dat is belangrijk omdat klanten speciaal naar onze winkel moeten komen. We zitten niet in een winkelgebied. Klanten komen alleen, als ze weten dat we hier zitten. Om die reden hebben we ook besloten te adverteren op het digitale platform van BN DeStem.’

Het resultaat: 20 procent extra omzet‘De reclamecampagne levert ons zo’n 20 procent extra omzet op. Daar moeten uiteraard nog wel de kosten af van de campagne, maar het levert ons meer op dan het kost.’