Boer Staphorst begon in 1958 als sloopbedrijf en opende in 1977 een van de eerste bouwmarkten van Nederland.

Het bedrijf
Het familiebedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een bouw-en woonwarenhuis met een oppervlakte van maar liefst 18.000 m². Het bedrijf heeft 95 fte’s.

Doelstelling
Bekendheid geven aan bestaande en potentiële klanten dat Boer Staphorst uitgegroeid is naar een woonwarenhuis met een ruim assortiment op het gebied van bouwen en wonen.

‘We willen onze klanten laten weten dat we meer zijn dan een bouwmarkt alleen. Dat lukt met adverteren’. Jarno Harink, marketing manager Boer Staphorst

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

De wens: nieuwe koers onder de aandacht brengen

‘De afgelopen jaren zijn we van een bouwmarkt uitgegroeid naar een woonwarenhuis met een ruim assortiment op het gebied van bouwen en wonen. Mensen in de regio kennen ons echter nog vooral als bouwmarkt. Daarom zetten we nu advertenties in voor “branding”. Zo laten we de regio weten dat we veel meer bieden dan een bouwmarkt alleen.’

De media: regionaal en lokaal

‘We adverteren in regionale kranten en huis-aan-huiskranten, omdat onze klanten vooral in de regio zitten. De titels die we vaak inzetten zijn De Peperbus, Kampen.nl, de Oprechte Dalfser Courant, Ommen Nieuws, de Stentor, maar ook in het NVM magazine. We zetten altijd een mix in van diverse kanalen.’

De aanpak: advertenties afstemmen op doelstelling

‘Per maand bekijken we wat voor soort advertentie we precies inzetten. Afhankelijk van de campagne en de doelstelling zetten we soms een hele pagina met een call to action, soms kleinere advertenties die debranding ondersteunen of die de aandacht vestigen op speciale acties.’

Het resultaat: meer klanten

‘Dat adverteren werkt, is zeker. Maar omdat we in veel media adverteren en altijd een mix hanteren, is het lastig aangeven wat precies het resultaat is van welke advertenties. We draaien nog steeds zwarte cijfers. Om die reden hebben we de frequentie van adverteren onlangs opgehoogd.’