Restaurant De Eetkamer is een culinair begrip op Walcheren, met een uitstekende klassieke keuken en de smaak van Zeeland en Frankrijk.

De organisatie
Het restaurant biedt een hoge kwaliteit tegen een vriendelijke prijs op een bijzondere locatie. Er werken hier, afgezien van de eigenaren, drie mensen.

Doelstelling
Het verkopen van extra couverts door het vergroten van de klantenkring binnen Walcheren.

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

Aandacht voor het restaurant

‘Met de advertentiecampagne willen we meer klanten trekken op dagen dat het hier minder druk is.’

De media: regionaal

‘We adverteren in het regionale dagblad de PZC (Provinciale Zeeuwse Courant). We doen dat elke eerste donderdag van de maand.’

De aanpak: gericht adverteren

‘Drie jaar gelden zijn we gestart met het plaatsen van een kleine advertentie in de PZC op elke eerste donderdag van de maand. Hierin melden we dat klanten op deze dag bij ons een menu kunnen bestellen voor 29,95 euro.

Donderdagen zijn bij ons enigszins rustig, maar sinds deze campagne zitten we elke eerste donderdag van de maand vol.

Vorig jaar besloot ik een jaar te stoppen met adverteren en meer in te zetten op social media. Maar ik merk dat ik mijn klantengroep, mensen die graag culinair genieten en wat extra betalen voor exclusief en sfeervol tafelen, beter kan bereiken via de krant. En dus heb ik de campagne weer opgepakt.’

Het resultaat: 30 extra couverts per maand

‘Omdat we een jaar zijn gestopt met adverteren, kan ik duidelijk zien wat het effect is. Ik kan wel stellen dat deze campagne ons zo’n dertig couverts extra per maand oplevert. Dat zijn er zo’n 360 per jaar. Een indrukwekkend resultaat.’