De Hypotheker bestaat sinds 1985 en is Nederlands grootste organisatie op het gebied van het selecteren en adviseren over, en realiseren van hypotheken. Ook biedt de organisatie verzekeringen aan. De Hypotheker is een franchiseorganisatie met 160 vestigingen die zijn aangesloten bij de overkoepelende organisatie De Hypothekers Associatie (DHA).

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

De wens: naamsbekendheid vergroten

‘De DHA voert een landelijk marketingbeleid voor de organisatie, maar daarnaast voel ik de noodzaak om ook lokaal het merk op de kaart te zetten. Het vergroten van de naamsbekendheid in de regio is dan ook het doel van deze campagne.’

De media: regionale kranten en huis-aan-huiskranten

– huis-aan-huiskrant Stem van Dordt
– Papendrechts Nieuwsblad
– Nieuwe Stadsblad
– Edese Post
– Zakengids Tiel
– Gazet van Roosendaal
– Stad Wageningen

De aanpak: content verpakt in een column

‘Al tien jaar lang adverteer ik in alle regionale dagbladen en huis-aan-huisbladen in het gebied van de tien vestigingen waarvoor ik verantwoordelijk ben. De advertentie bestaat uit een column die altijd gaat over actuele ontwikkelingen in de regio met een knipoog naar de huizenmarkt. Het is interessante content die goed worden gelezen.’

Het resultaat: meer hypotheken

‘Regionaal adverteren levert ons meer klanten en hypotheken op. Dat weet ik omdat we een keer drie maanden niet hebben geadverteerd. Toen liep het aantal klanten flink terug. Zeven van de tien mensen die zich in de regio oriënteren op een hypotheek, komen bij ons. Dat is een zeer hoge opkomst. En van die zeven mensen sluit 30% een hypotheek af.’