Kan ik helpen? đź‘‹

De Efteling koos voor een samenwerking met het AD en Q-music, een ideaal platform om het merk te laden bij de doelgroep. AD-lezers zijn immers gezinsmensen, en Q-music luisteraars zijn jonge mensen die er graag op uit gaan.

  • Resultaten
  • Aanpak
  • Quote

– 3.700.000 contacten met de Efteling-doelgroep
– 330.000 Efteling-boekjes besteld
– 2,5 miljoen mensen bereikt in de doelgroep via Q-music

 

Er werd een commerciële Efteling-sprookjesbijlage van acht pagina’s samengesteld, plus een dossier op AD.nl. Beiden werden opvallend aangekondigd in de krant en online. Ook konden lezers aanspraak maken op speciaal uitgegeven gouden boekjes met Efteling-sprookjes. Om kaartverkoop te stimuleren kregen AD-lezers en Q-Music-luisteraars bovendien korting op Efteling-tickets.

We werkten met één strategiemanager van de Persgroep. Hierdoor hadden we het gevoel dat er “dedicated” aan ons project werd gewerkt.