Exact Live 2018 –  Welcome to Numberland!

Voor de zevende keer op rij organiseerden de B2B specialisten van De Ondernemer het prijswinnend evenement Exact Live in opdracht van Exact (business software).
Exact Live is een begrip binnen de B2B evenementen met name door de groei in innovatie, omvang en zakelijke impact. Het evenement richt zich op zakelijke beslissers, ondernemers en financials bij bedrijven van 5 tot 1000+ medewerkers.

In 2018 introduceerde Exact de brand campagne waarbij de waarde van financieel professionals voor bedrijven wordt uitgelicht en een ode wordt gegeven aan iedereen die gelooft in de kracht van cijfers. Exact Live is binnen deze campagne de ‘get together’ waar Exact laat zien hoe zij dit mogelijk maakt met hun innovaties, producten en diensten. Zodat al die cijfermensen kunnen excelleren. Volledig in lijn met deze campagne was het thema voor Exact Live 2018 “Welcome to Numberland”.

De Ondernemer maakte de doorvertaling naar concrete uitgangspunten voor het evenement. Met ‘eigen’ Exact personeel in de verschillende teams, onder de projectleiding van het team van De Ondernemer, werd gewerkt aan het behalen van de doelstellingen op programma, beursvloer, sponsoring, marketing, customer journey en uiteraard budget en executie.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Organiseer het vlaggenschip evenement van Exact voor klanten, relaties, prospects en partners van Exact. Met daarin de volgende doelstellingen:

– 5.000+ aanwezige bezoekers waarvan > 10% prospects
– Exceptionele beursbeleving op 22.000 m2 in lijn met de brand campagne
– Sponsoropbrengsten gelijk aan 2017 met een aanscherping in de kwaliteitseisen
– Creëer middels een goede customer journey een pijplijn aan leads dat leidt tot een goede ROI
– Positioneer de Exact propositie als prominent onderdeel van het programma
– Maak een event dat een statement maakt in de markt en waar men nog lang over doorpraat

Binnen de brand campagne, werd de waarde van financieel professionals voor bedrijven uitgelicht. De Ondernemer maakte de doorvertaling van deze campagne naar het evenement ‘Exact Live’ waar een ode werd gegeven aan iedereen die gelooft in de kracht van cijfers en waar Exact laat zien hoe zij cijfermensen faciliteert met hun innovaties, producten en diensten

Met ‘eigen’ Exact-personeel in de verschillende teams, onder de projectleiding van het team van De Ondernemer, werd op een intensieve manier samengewerkt aan het behalen van de juiste resultaten op programma, beursvloer, sponsoring, marketing, customer journey en uiteraard budget en executie. Altijd met een scherp ogen op innovatie van het evenement waar mogelijk, zonder de kern van het evenement te verliezen. In 2018 lag vooral de focus op nieuwe doelstellingen binnen de commerciële invulling en een energieke afsluiting van de de dag. Met 100% inzet van een klein maar zeer enthousiast team werden de doelstellingen behaald, uitdagingen aangegaan en verwachtingen overtroffen.

Alle gestelde doelstellingen zijn behaald, binnen planning en budget.
– Marketing: 6.234 aanwezigen
– Conceptuele, gesegmenteerde invulling van 22.000m2 beursvloer voor 50+ partners, 113 verschillende sessies en positionering van diverse Exact initiatieven.
– Innovatie in aanpak (nieuwe marketing resources, focus op commercieel en brand)
– Door de vernieuwde focus op lead generation in de gehele customer journey is een hogere pipeline dan de investeringswaarde behaald
– Het event werd afgesloten met het grootste Sportcafé van Nederland, waar Max Verstappen in gesprek ging met Rico Verhoeven onder leiding van Barbara Barend. (129k+ views op YouTube)
– Exact heeft ook voor de 8e editie in 2019 gekozen voor een samenwerking met De Ondernemer
– 300m2 scherm in keynote zaal met projectie in 3D.