Finesse Bodyline Clinic is een kliniek die mensen helpt hun overtollige vetcellen blijvend te verwijderen.

De organisatie
‘We vergruizen vetcellen met ultrahoge geluidsgolven en voeren daarnaast gezichtsbehandelingen uit die mensen er jeugdiger doen uitzien’, aldus marketing manager José Hirschmann. Het bedrijf zit in Woerden. Er werken zes mensen.

Doelstelling
Nieuwe klanten aanboren. ‘We moeten telkens op zoek naar nieuwe klanten’ José Hirschmann, marketing manager Finesse Bodyline Clinic

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

Aandacht voor ons product

Met deze advertentiecampagne brengen we onze doelgroep op de hoogte van ons product. “Storytelling” staat daarbij centraal.’

De media: regionaal en print

‘We adverteren vier keer per jaar op een hele pagina in het magazine De Ondernemer. Daarin vertellen we wie we zijn en wat we doen. Daarnaast plaatsen we maandelijks kleine advertenties in diverse huis-aan-huisbladen: van Wassenaar tot Wijk bij Duurstede.

De aanpak: steeds weer ons verhaal vertellen

‘Onze doelgroep zijn welstandige ouderen, en dan vooral ondernemers. Om die reden adverteren we groots in De Ondernemer. We vertellen daarin wie we zijn en welke methoden we gebruiken om mensen van hun overtollige vetcellen af te helpen. We doen dit keer op keer omdat we telkens op zoek moeten naar nieuwe klanten. We bieden immers blijvend resultaat waardoor een klant niet meer terug hoeft te komen. En wie iets aan zijn lijf heeft laten doen, schreeuwt dit vaak niet van de daken, waardoor mond-tot-mondreclame minimaal plaatsvindt. Daarom adverteren we ook steeds weer in de huis-aan-huisbladen. We moeten van ons laten horen.’

Het resultaat: eenderde meer klanten

‘Zowel de advertenties in de huis-aan-huisbladen als in De Ondernemer zijn enorm effectief. Ik durf te zeggen dat een derde van onze klanten afkomstig is via advertenties in gedrukte media.’