Kan ik helpen? 👋

‘Een groot publiek inspireren met de verhalen en expertise van Gall&Gall’

Gall&Gall maakte een campagne waarbij wijnlanden Frankrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk en Duitsland via unieke wijnroutes belicht werden. Het hart van campagne was de Mini-site met voor elk land een eigen pagina. Een bijbehorende bannercampagne leidde naar de mini-site waar bezoekers geïnspireerd werden met verhalen over de wijn en wijnstreken uit die specifieke landen. In de bannercampagne werd slim ingespeeld op de actualiteit door te verwijzen de verkeerssituatie op de weg van de belichte wijnroutes.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

In de zomerperiode voerde Gall & Gall 6 weken campagne rondom de wijnlanden Frankrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk en Duitsland. Een Branded Content campagne gericht op  ‘wijndrinkend Nederland’  om via het overkoepelende thema ‘Wijnweken’ kennis en verhalen te delen over verschillende ‘wijnroutes’. Na deze informerende fase werd het publiek geretarget met specifieke wijn-aanbiedingen om de verkoop van wijn te vergroten.

De campagne werd in 3 stappen uitgerold;
1) Touch: Breed publiek informeren over de Gall&Gall wijnweken
2) Tell: Online platform waar bezoekers geïnspireerd werden met verhalen over wijn en wijnstreken in de grote vakantielanden.
3) Sell: Retargeting campagne binnen de opgebouwde cookiepool.

De middelenmix bestond uit een combinatie van print en online media met een prominente rol voor de mini-site, met voor ieder ‘wijnroute’ een eigen pagina.
1) Kwart pagina in de nationale dagbladen AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool.
2) Mini-Site op AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool. Ieder vakantieland zijn eigen pagina.
3) Aanjaagbanners met landing op de Mini-site welke inspeelde op de actualiteit, zoals de Europese verkeerssituaties in de zomerperiode om de relevantie voor de bezoeker te verhogen.
4) Bannercampagne met gebruik van retargeting.

De lezers en bezoekers van de nationale titels waren zeer gecharmeerd van de campagne. De lezers vonden de campagne
– Leuk (52%)
– Geloofwaardig (64%)

De spontane naamsbekendheid van Gall&Gall is 67% na de campagne, de geholpen naamsbekendheid zelfs 81%.

Gedurende de campagne zijn 190.000 landingen op de Mini-site geweest. Dat is 1,5 keer zo hoog als de benchmark.