Kan ik helpen? 👋

Voor het WK 2014 riep ING met de campagne ‘Wat gaat het worden?’ mensen op om alle WK-wedstrijden te voorspellen in een WK-pool.  ING wilde hiermee haar liefde voor voetbal neerzetten, traffic genereren naar de WK-pool en haar rol als hoofdsponsor van de KNVB verder vormgeven. Na de campagne moest voor iedereen duidelijk zijn dat ING en Oranje hand in hand gaan.

  • Aanpak
  • Resultaten

De campagne ‘Wat gaat het worden?’ bestond uit een nauwe samenwerking met het AD. In de krant verscheen dagelijks een redactionele spread, en op AD.nl werden zeer regelmatig banners geplaatst. Ook is volop geadverteerd in de Volkskrant, Trouw en Het Parool. ING koos voor de Persgroep omdat zij in een pitch met het beste kwalitatieve voorstel kwamen tegen de beste prijs. Hiernaast zijn radio, televisie en online ingezet.

– 4,5 miljoen unieke Nederlanders 13+ bereikt
– 750.000 AD-lezers lazen de dagelijkse redactionele spread regelmatig
– 143.000 deelnemers:  de grootste WK-pool van Nederland