Hoe kan er verdieping gegeven worden op de campagneboodschap “Wifi in alle hoekjes en gaatjes” middels branded content

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Het doel van de campagne

Het is erg interessant om te weten hoe KPN, naast wifi, eigenlijk heel dat internet voor ons faciliteert. Het kastje in huis kent iedereen. Maar wat zit erachter? Hoe ziet zo’n datacenter eruit? Hoeveel stroom kost dat allemaal? Zitten er nog mensen op de telefoonkabel? Wat is het verschil met glasvezel dan? De Bucket Boys gaan op zoek naar antwoorden in een nieuwe aflevering ‘Zoek het uit’.

 

De aanpak van deze campagne

‘Zoek het uit’ is een semi-wetenschappelijk programma waarin de Bucket Boys zoeken naar spectaculaire antwoorden op bizarre, interessante en spraakmakende vragen. Bekeken door de brede doelgroep van klanten en niet klanten van KPN; gezinnen. In samenwerking met KPN maakten zij de aflevering over Wifi; ‘Waar komt je internet vandaan?.

De video van de Bucket Boys werd verspreid in een ‘videotorial’ via AD.nl, de videowall op AD.nl en via hun eigen YouTube kanaal. In de videotorial waren – naast de video – ook ‘Tune je wifi met deze 5 tips’ te lezen, geschreven door één van onze Tweakers redacteuren.

Resultaten van de campagne

CTR: 0,62% (bench 0,30-0,35%)
Pageviews: 96.059 (verwacht 20.000 landingen)
Time-on-site: 2:29 minuut (benchmark: 1:30-2:00 minuut)

Ruim 33% bekijkt de hele video.