Kan ik helpen? 👋

‘Leiden, stad van Ontdekkingen’. De stad Leiden wilde in haar campagne zichzelf op de kaart zetten als cultuurstad. Met succes hebben zij in de dagbladmagazines van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool branded content geplaatst die in samenwerking met 13 museapartners tot stand kwam.

  • Resultaten
  • Aanpak
  • Quote

– 22% van de Persgroep-lezers plaatst Leiden in top 3 van cultuursteden
– 6% meer museumbezoekers dan het jaar ervoor
– Imago verbeterd

In elk magazine zijn spreads geplaatst met content van de 13 musea van Leiden. De content was passend bij de interesses van de lezers en de agenda werd aangepast op het moment van plaatsen. Doel was om de veelzijdigheid van de musea in Leiden te laten zien en te tonen dat er voor ieder wat wils te vinden is op cultureel vlak. Zij kozen voor de inzet van dagbladmagazine omdat zij een sterk podium bieden om verhalen te vertellen.

De kunst is om van meet af aan redactie en commercie bij elkaar te brengen, zodat beide partijen weten wat de ander doet. We hebben heel plezierig samengewerkt.