Kan ik helpen? 👋

‘Het is een unieke ervaring om 17e eeuwse Hollandse en Vlaamse meesters in het echt te bewonderen op een locatie die dateert uit dezelfde tijd.’ Deze onderliggende boodschap vormde de basis van een brede campagne van het verbouwde Mauritshuis in dagbladen van De Persgroep, waaronder in Trouw.

  • Resultaten
  • Aanpak
  • Quote

– 16.000 bezoekers per week
– 100.000 bezoekers binnen 7 weken na heropening
– 150 journalisten gaven veel publiciteit

Om het vernieuwde Mauritshuis onder de aandacht te brengen, besloot het museum advertenties te plaatsen in de Volkskrant, AD, AD Haagsche Courant, Het Parool en Trouw. Daarnaast bracht het Mauritshuis een bijlage uit over het vernieuwde museum. Een van de advertenties betrof een afbeelding van ‘Het Meisje met de parel’ als reproductie bij iemand thuis. ‘Je vindt het origineel in het Mauritshuis’, zo luidde de slogan. Doel was om het publiek te laten zien welke kwaliteit het museum in huis heeft.

We zijn óók verhalenvertellers. Vandaar dat we tevens kozen voor de bijlage. Zo konden we meer van onszelf laten zien.