Hoe krijg je een uiterst kritisch en goed geïnformeerd publiek zover dat zij gaan geloven in het tegenovergestelde van wat ze altijd dachten? Dat was de uitdaging die McDonald’s zichzelf stelde en waarvoor de titels van de Persgroep de ultieme oplossing waren.

  • Aanpak
  • Resultaten

McDonald’s is trots op de herkomst en de kwaliteit van zijn producten en wil daar graag transparant over zijn. Kortom: het Kijkje in de Keten moest het vertrouwen in het merk vergroten. Die beleving en ‘echte’ mensen wilde McDonald’s graag overbrengen. Boer Anton, de fruitteler, de aardappelfabriek en de keuken van het McDonald’s-restaurant boden een selecte groep nieuwsgierigen een intieme blik achter de schermen. Die ontmoetingen vormden de perfecte basis voor content waarmee de Persgroep de deuren kon openen naar een brede doelgroep. In de campagne in de Persgroep-titels lag de nadruk op brand trust.

– Imago verbetering
– De aandacht voor de Branded Content was groot. Time-on-site 1.57 minuten
– Advertorials in magazines scoorde goed op geloofwaardigheid