Tipping points voor ondernemers
De markt voor bedrijfsleningen was tot voor een aantal jaren geleden het domein van grootbanken. ABN AMRO lanceerde New10 in 2017 om nieuwe technische ontwikkelen te verkennen en beter aan te kunnen sluiten bij de behoeften van het midden- en klein bedrijf.

In een serie portretten van ondernemers zijn ervaringen over de uitdaging van de volgende stap in het groeiproces gedeeld. Aansprekende ondernemers gingen het gesprek aan met groeicoach Kees de Jong van NL Groeit om de vinger te leggen op beslissende momenten in het ondernemerschap. Want groei gaat altijd in fases en het is iedere keer weer de uitdaging om naar een volgende fase te gaan: de tipping points van ondernemers. Deze verhalen zijn vertaald in artikelen en video content met als doel ondernemers te inspireren met voorbeelden van gelijkgestemde ondernemers en ze praktische tips te geven hoe zij hun potenti√ęle groei gestalte kunnen geven.

Tipping points voor ondernemers is genomineerd voor een SAN Accent in de categorie Business-to-Business.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Het doel van de campagne

Communicatiedoelstelling voor 2018 was om met New10 de nummer 1 in dit online segment te worden wat betreft bekendheid en overweging. Hiervoor werd de campagne De nieuwe nummer 1 ontwikkeld door reclamebureau XXS Amsterdam. De Ondernemer werd gevraagd om in brand en propositie awareness voor New10 te realiseren bij ondernemers (2-20 fte).

Veloretti

Binnen de branded content campagne zijn zes ondernemers geportretteerd. Bekijk hier de portretten:

YAYA Kombucha
Honeypie
Fotodoos
het Yogahuis
Sustainder
Veloretti

Daarnaast werden drie klanten van New10 ge√Įnterviewd die een volgende stap konden zetten in het realiseren van hun groeidoelstellingen.¬†

Wicked Grounds
Business Models Inc.
No Nonsense.

Wickedgrounds

Over performance op alle KPI’s

De artikelen en video’s laten de volgende gemiddelden zien.

Р      3,96 mio impressies per banner (doelstelling was 3,82 mio)

Р      CTR per artikel 0,32% (doelstelling was 0,17%)

Р      time one site 2:19 (doelstelling was 1:15-1:45)

Р      12.335 unieke landingen per artikel (doelstelling was 7.271)

Р      1.424 videostarts per artikel 1.424, waarvan 23% minimaal de helft van de video heeft bekeken

Р      11.700 clicks per artikely

YAYA Kombucha