Klanten van hoortoestellen zien weinig verschil tussen aanbieders, dus is het belangrijk om onderscheidend te zijn in een sterk concurrerende markt waarin zorgverzekeraars (door vergoedingen) een belangrijke rol spelen. Schoonenberg onderscheidt zich in deze markt door geen apparaten te verkopen, maar HoorSupport. Dit is een programma ontwikkeld in samenwerking met de afdeling KNO van het VU Medisch Centrum.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Uit onderzoek blijkt dat 30% van de mensen die een gehoorapparaat aanschaffen, het apparaat niet draagt, omdat ze er niet aan kunnen wennen. Het Hoorsupport programma van Schoonenberg begeleidt mensen in het gewenningsproces, ook na de aankoop van het toestel. Dit programma wil Schoonenberg onder de aandacht brengen bij mannen en vrouwen van 50-69 jaar.

 

Om de boodschap vorm te geven, zijn er 3 verschillende invalshoeken belicht in 3 flights van deze campagne:

1: Jan van den Hurk (hoorverlies) praat over het taboe rondom hoortoestellen.
2: Sophia Kramer (Neuropsycholoog) vertelt hoe HoorSupport psychologisch gezien mensen echt helpt.
3: Ed Theunissen (Innovatie Expert Sonova) vertelt wat voor innovatieve uitvindingen er zijn op het gebied van gehoorapparaten.

Voor elke flight is een vaste uitrol gekozen in print en online in AD en de Volkskrant:
Print 1/1 uiting in AD & Volkskrant.
Longread aangejaagd op AD & Volkskrant

 

 

Bijna alle uitingen scoorden qua CTR boven benchmark. De time on site was in lijn met de verwachtingen. De mobiele en tablet formaten scoorden extra hoog, de pakkende en aansprekende headlines klikten goed.