‘Hoe SNS aan de gewone Nederlander laat zien dat het écht uitmaakt waar je bankiert’

SNS wil de gewone Nederlander laten zien dat het écht uitmaakt waar je bankiert, zoals dat ook bij energie en telecom het geval is. De doelgroep van SNS, de gewone Nederlander in de leeftijd 25-45, is een doelgroep die niet zo’n hoge pet op heeft van banken, maar hun bankzaken wél belangrijk vindt. Toch zijn ze voor het overstappen van bank moeilijk in beweging te krijgen: teveel gedoe en onvoldoende bewust dat het checken van je hypotheekrente of overstappen van betaalrekening je écht iets oplevert.

  • Aanpak
  • Resultaten

Met de inzet van de online en print titels van ADR Nieuwsmedia kwam de boodschap van SNS onder ogen bij een miljoenen publiek. Content in een nieuwsomgeving lezers vertrouwen in hebben, dat afstraalt op de boodschap. De 3 branded content-flights brachten complexe boodschappen op begrijpelijke wijze: online – met focus op video-, aangevuld met print.

 

SNS heeft met de drie branded content campagnes in de uitgaven van ADR Nieuwsmedia de associatie “Normaal” verder verstevigd.

De doelstelling van de eerste flight was om uit te leggen hoe makkelijk overstappen is, de tweede flight had als doelstelling om mensen te overtuigen een rentecheck te doen. De derde campagne moest de onnodige complexiteit van de overheidsbegroting op Prinsjesdag duidelijker maken. Samenvattend; SNS maakt bankieren heel eenvoudig en maakt het niet moeilijker dan nodig is. Heel normaal.