Vergroten bekendheid en voorkeur voor Tele2 plus directe salesleads genereren

Tele2 is sinds 1996 actief in de zakelijke markt. Aanvankelijk met een sterke focus op het grootzakelijk segment, met klant specifieke oplossingen. Maar steeds meer gefocust op het MKB-segment, met meer standaardproducten en diensten.

Een uitdaging, want telecom is voor ondernemers geen interessant onderwerp. Maar bereikbaarheid en productiviteit wél, het leidt immers tot meer omzet en efficiency. Deze boodschap verpakten zij in een treffende campagne met B2B en MKB specialist De Ondernemer.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Vergroten van de bekendheid en voorkeur voor Tele2 als aanbieder van zakelijke telefonie in het MKB-segment en genereren van directe salesleads.

Concrete doelstellingen:
275 aanwezigen tijdens de Connected Lounge on Tour
600 leads vanuit de Week van de Ondernemer
57.250 pageviews branded content

 

Omdat telecom an sich niet interessant is voor ondernemers, is dit vertaald naar een boodschap die wél de aandacht van ondernemers trekt: bereikbaarheid en productiviteit, dat leidt tot meer omzet en efficiency.

De afgestemde middelenmix bestond uit een combinatie van live-events, print en online media:

EVENTS: Een roadshow langs 11 stedenTijdens de Connected Lounge on Tour vertelden trendwatchers Richard van Hooijdonk en Igor Beuker samen met ict-expert Jurgen Welbergen welke kansen ontstaan voor ondernemers door de huidige technologische veranderingen.

BRANDED CONTENT: Tele2 vulde een dossier met Branded Content artikelen op deondernemer.nl en op de dagbladpagina van De Ondernemer. Op de dagbladpagina van De Ondernemer en op deondernemer.nl zijn 16 artikelen geplaatst met een mix van Tele2 succes stories en experts die aan het woord kwamen. Allen op maat gemaakt voor de doelgroep met een boodschap die de interesse wekt van ondernemers: bereikbaarheid en productiviteit. De artikelen zijn aangejaagd via het netwerk van de Persgroep.

ONLINE: Always-on laag:Tele2 ondersteunde deze content campagne met opvallende banners om verkeer naar tele2.nl te leiden.

PARTNER van de Week van de Ondernemer
Via een inhoudelijk programma met het thema ‘Customer journey’, maakte Tele2 een koppeling naar telefonische bereikbaarheid.

 

 

De doelstellingen zijn ruimschoots overtroffen. Naast een treffende campagne met veel aandacht voor Tele2 zijn concrete leads aangeleverd. En met belacties in het callcenter van De Ondernemer werd het Tele2 salesteam op scherp gezet om geworven leads zo effectief mogelijk op te volgen.
Dit leidde tot klinkende resultaten op de ambitieuze merk- en leaddoelstellingen.

– Ruim 500 aanwezigen ondernemers tijdens de Connected lounge on Tour
– Ruim 1.700 leads tijdens de Week van de Ondernemer
– Bijna 90.000 landingen op de branded content artikelen
– 14,5 miljoen impressies voor Tele2 banners