Echte aandacht van de consument is goud waard voor marketeers, adverteerders en reclamemakers. In een steeds vluchtiger wordende maatschappij is oprechte aandacht namelijk cruciaal en voor veel organisaties de sleutel tot succes. Daarom doet de Persgroep samen met onderzoeksbureau Newcom Research structureel onderzoek naar aandacht. De onderzoeksresultaten worden gebundeld in het Kenniscentrum voor Aandacht, om marketeers zo concrete handvatten te bieden om met aandacht aan de slag te kunnen.

  • De onderzoeken
  • Aandacht voor aandacht
  • Aandacht voor CategorieĆ«n
  • Aandacht voor Nieuws

We zijn begonnen met het kwantitatief en kwalitatief ontrafelen van het thema aandacht: wat is het precies, hoe werkt het, hoe krijg je het als merk en hoe houd je het vast? Daarna is aandacht gekoppeld aan marketing door te onderzoeken hoe aandacht voor bepaalde categorieƫn werkt, van supermarkten tot banken en verzekeraars, en van cultuur tot energiemaatschappijen. Maar liefst 119 merken binnen de 11 onderzochte categorieƫn zijn onder de loep genomen.
Daarna hebben we aandacht gekoppeld aan nieuws, omdat de manier waarop we content tot ons nemen allang niet meer uniform is. Dat heeft gevolgen voor de wijze waarop marketeers hun boodschap overbrengen, maar ook voor de keuze van het (advertentie)medium. Zo brengen we met het Kenniscentrum voor Aandacht steeds concretere handvatten om meer aandacht voor je merk te krijgen!

Direct contact

Sales support
088-572 28 88
advertising.sales@persgroep.nl