• Het nummer 1 activatie platform van Nederland
  • De beste webseries
  • Positief, gezellig en handig nieuws uit je buurt.
  • Komt dichterbij
  • Échte computerliefhebbers
  • Met beide benen midden in de regio
  • Diep geworteld in West-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen
  • Een neus voor goede auto's
  • De perfecte etalage voor lokale ondernemers
  • Dé nieuwsbron voor het hele gezin
  • De grootste elektronica- en technologiewebsite van Nederland en België
  • Hart voor de regio en oog voor de wereld
  • Over zaken die er toe doen
  • Altijd alles over sport
  • You make us Q
  • Hét nieuwsmerk van Zeeland
  • Nr 1 vacaturesite van Nederland
  • Op elk punt in je carrière
  • Wereldberoemd in heel Amsterdam
  • Onmisbaar in Zuidoost-Brabant
  • Nummer 1 in kwaliteitsnieuws
  • Verbinding tussen de Veluwe en de IJssel
  • Voor de ondernemer
  • Voor de grootste provincie van Nederland
Portfolio

Bekijk het overzicht van al onze advertentieproducten.

Prijzen

Vind de advertentie prijs die bij uw campagne past.

Specificaties

Wat moet u aanleveren voor online en offline adverteren en wanneer?

Mediaplanner

Stel een campagneplan op van landelijk tot hyperlokaal.

Factchecker

Ontdek hoe divers Nederland is en hoe het écht zit met uw doelgroep.

Banen

Effectieve personeelswerving voor uw vacature.

Familieberichten

Voor geboorte, felicitatie, overlijden of dankbetuiging.

Rubrieksadvertenties

Vraag en aanbod overzichtelijk in rubrieken.

Brancherapporten

Interactieve online magazines gemaakt over diverse branches

Financiele berichten

Een aparte rubriek in de nationale en regionale kranten

Huizen en OG

De digitale crossmediale 'gereedschapskist' voor makelaars.

Cultuur

De Cultuurpagina is speciaal voor adverteerders met een aanbod binnen de culturele sector

Digitaal adverteren

Digitale media zijn multi-inzetbaar, voor branding, storytelling of conversie bij de juiste doelgroep.

Programmatic Buying

Automatisch online adverteren voor de slimste prijs met onze Trade Desk.

Online Optimize

Hét online MKB marketing (service) platform voor bedrijven in de regio!

MediaLab

Buiten de gebaande paden met ons creatieve team.

Branded Content

Op maat gemaakte content via ons Branded Content Platform.

Marketing Partnerships

Zet ons enorme bereik in voor uw marketingdoelstellingen.

Kenniscentrum voor Aandacht

Onderzoek naar hoe 'aandacht' werkt. Best handig om meer over te weten.

Klantcases

Laat u inspireren door onze creatieve samenwerkingen met andere merken.

ShopDoc

Inzichten voor zakendoen anno nu.

Onderzoeken

Alles weten over resultaten en effecten.

Nieuws

Lees ons laatste nieuws en blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

Wie zijn wij?

Wij zijn het grootste nieuwsmediahuis van Nederland.

Contact

Kijk waar u ons kunt vinden en neem contact op.

Werken bij

Werk jij straks voor de grootste uitgever van Nederland?

Nieuws

De Persgroep gaat samenwerken met &C en start met AIM

Ondertussen in Boedapest…

Chantal Janzen (presentatrice en oprichter van &C) gaat samen met de Persgroep aan de slag met videocontent voor vrouwen. Dat is bekend gemaakt tijdens De Persgroep Summit 2017 in Boedapest, Hongarije.

Tegen elkaar ‘aanschurken’
&C is het nieuwe mediamerk van Chantal Janzen. Vanaf maart maakt zij een maandelijks magazine, online platform en mobiele app met e-commerce. Dit zijn de eerste resultaten. &C is specifiek gericht op vrouwen van 18 tot 48 jaar.

‘Bij de Persgroep is de doelgroep vrouwen 18+ nogal onderbelicht’, zegt Janzen. ‘Maar een website als die van het AD heeft wel een groot bereik bij deze doelgroep. Daarom gaan wij tegen De Persgroep aanschurken.’

Dat houdt in dat de redactie van &C video’s gaat maken voor AD.nl.

Wat is de Persgroep Summit?
Janzen is dagvoorzitter tijdens De Persgroep Summit 2017. Tijdens de Summit neemt de uitgever zo’n 150 adverteerders, mediabureaus en partners mee naar een Europese stad om te netwerken en inspiratie op te doen. Dit jaar doet de Nederlandse uitgever dit voor de achtste keer.

Het thema is ‘de kunst van het onderscheiden’. Sprekers als Jelmer de Boer(influencer), Roland van der Vorst (Freedom Lab, TU Delft) en Bernhard van Oranje (Levi9) geven hun visie op het thema.

Groot onderzoeksproject
Lauren van der Heijden (directeur Corporate Sales) deelt de toekomstplannen van De Persgroep. ‘We gaan meer werken via programmatic’, zegt hij. ‘Onderzoek naar effectiviteit van campagnes wordt namelijk steeds belangrijker.’

Scott Ernst van MetrixLab presenteert een groot onderzoeksproject in samenwerking met de uitgever: Advertising Impact Monitor (AIM). Volgens Ernst gaat het om een onafhankelijk onderzoek naar de effectiviteit van advertenties.

Verplicht aan de lezer en de adverteerder
MetrixLab en De Persgroep gaan samen vooraf advertenties testen in de markt. Daarnaast testen ze per week 12 advertenties in de eigen media: print en online. Zo onderzoeken en verbeteren ze zowel de advertentie op zichzelf als de advertentie in context.

‘We willen media en campagnes effectiever maken voor lezers en adverteerders’, vertelt Frank Meijer, manager Advertising Portfolio van De Persgroep. ‘We willen de zin van de onzin scheiden. Er zijn goede meetmethodieken om te ontdekken hoe we de aandacht kunnen pakken. Onderzoeken of adverteren bij ons werkt, dit zijn wij verplicht aan onze adverteerders.’

Bron: Adformatie.nl 9 juni 2017, Claartje Vogel