ADR Nieuwsmedia is tijdens de uitreiking van de IAB Programmatic Awards in de prijzen gevallen. Zij wonnen in de categorie Innovative Format met de ‘Alles draait om’ campagne door de inzet van dynamische radio.

In de ‘Alles draait om’ campagne die eind 2018 liep, draaide alles om de regio. Voor elke nieuwsapp stond de eigen regio centraal. Alle media inzet is daarom waar mogelijk geregionaliseerd wat o.a. resulteerde in woonplaats specifieke social media advertenties en steden specifieke outdoor uitingen. Met een dynamische radiocommercial konden we nog een stapje verder gaan en konden we op basis van geo-targeting bepalen waar iemand was en welke radiocommercial diegene te horen kreeg.

Was je in Den Bosch dan kreeg je de boodschap: Wij, wij weten precies wat er speelt in Den Bosch met afzender Brabants Dagblad, maar bevond iemand zich in Alphen dan wisten we precies wat zich in Alphen afspeelt met als afzender het AD. Zo hebben we maar liefst 39 verschillende plaatsen/regio’s getarget en hebben we de consument op de meest relevante manier kunnen bereiken met onze boodschap: ‘Alles draait om jouw regio’.

Erika Keizer, Media manager, de Persgroep: “De sleutel tot succes van elke campagne is relevantie. Met dynamische radiocommercial brengen we de juiste boodschap bij de juiste persoon; voor deze campagne was dit het perfecte medium om onze nieuws app’s in verschillende regio’s te promoten!”

Marnix Broekema, Digital Marketeer, GroupM: “De wijze waarop naar audio wordt geluisterd, verandert snel. Namelijk via streaming services en internet radio. Deze ontwikkeling geeft ook tal van nieuwe toepassingen, zoals een dynamische radiocommercial. Vanuit GroupM begeleiden wij onze mediabureaus en haar adverteerders bij deze innovaties.”
De dynamische radiocampagne is opgezet in samenwerking met Mindshare en GroupM.