De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd van de Persgroep om de aandacht te vestigen op de kracht van printreclame.

Elk jaar gaan jonge reclamecreatieven aan de slag voor een goed doel. Afgelopen jaar was dat Fight cancer en in dit kader is in samenwerking met Thijs Biersteker en MediaMonks de Interactive Punching Bag gebouwd. Een interactieve installatie om letterlijk te vechten tegen kanker. Met deze installatie zijn in de categorie Online Advertising (Mobile & Experiential) twee Gouden Lovie Awards in de wacht gesleept: één door de vakkundige jury gekozen en één door het online publiek: The People’s Lovie Award. Beiden zijn Gouden Awards in de categorie Online Advertising (Mobile & Experiential).

Over de Lovie Awards
De missie van de Lovie Awards is om het unieke karakter van de Europese internetgemeenschap te erkennen. De Lovie Awards zijn de meest prestigieuze, en de enige, echte Europese prijzen ter ere van online excellence. De Awards weerspiegelen de enorme groei van het internet als een instrument voor het bedrijfsleven en het dagelijks leven. Er zijn awards te winnen in de categorieën Websites, Online Advertising, Internet Video en Mobile & Apps. De Lovie Awards presenteert Gouden, Zilveren en Bronzen winnaars gekozen door de leden van de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS). Daarnaast stemt het online publiek op hun favoriete finalisten om The People’s Lovie Award mee naar huis te nemen. Deze wordt in elke categorie uitgereikt.

Ga voor meer informatie naar CreativePressChallenge.nl en bekijk hier de casefilm.