Het AD is vanaf dit seizoen weer mediapartner van Feyenoord. De Persgroep Nederland, de uitgever van onder andere het AD, tekent binnenkort een overeenkomst voor de komende drie seizoenen. Woensdag 17 juli, wanneer Feyenoord het opneemt tegen Panathinaikhos, zal het AD al zichtbaar zijn in De Kuip met onder andere een boardingpositie aan de tweede ring. De samenwerking bestaat onder meer uit gezamenlijke acties voor het legioen, on-en offline advertentieruimte voor de club en diverse lezersacties.

Bart Verkade, zakelijk directeur ADR Nieuwsmedia waar het AD onderdeel van uitmaakt: ’Vanzelfsprekend zijn wij trots op dit mediapartnership tussen onze nieuwsmerken en één van de Nederlandse topclubs. Sport is zeker voor het AD één van de belangrijkste pijlers. De supporters van Feyenoord zijn ook onze lezers en bezoekers, voor hen kunnen we in de samenwerking veel doen. De journalistieke berichtgeving valt daarbij traditioneel buiten de afspraken van het mediapartnership.’

Commercieel Directeur van Feyenoord Mark Koevermans is blij dat de club en het AD elkaar opnieuw hebben gevonden: ’Het AD en Feyenoord hebben een lange, rijke historie als het gaat om samenwerken op commercieel gebied, waarin we elkaar altijd hebben weten te versterken. Na een periode zonder partnership was vanaf het eerste moment dat we weer met elkaar om tafel gingen duidelijk dat beide partijen enthousiast zijn over een hernieuwde samenwerking. Ik ben dan ook heel blij dat we elkaar opnieuw hebben weten te vinden in een overeenkomst voor de komende drie jaar.’

De samenwerking tussen Feyenoord en de Persgroep Nederland zal met terugwerkende kracht per 1 juli 2019 ingaan.