De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond “Europa Onontdekt” voor de komende 2 jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besproken. In totaal komen 16 steden aan bod.

De Persgroep zal deze grote multimediale campagne produceren, distribueren en verspreiden. De content wordt geplaatst in de magazines en op sites (zowel in dossiers als via video) van het AD en de Volkskrant. EndemolShine Nederland is verantwoordelijk voor de productie van de videocontent. Krista Arriëns, documentaire maakster en TV presentatrice van o.a. VPRO’s RamBam, wordt het gezicht van het video format. Zij gaat op reis en deelt haar ervaringen.

Harm Kreulen, directeur KLM Nederland: “Citytrips blijven populair. Grote steden zoals Parijs en Londen, kennen de meesten wel. Via Europa Onontdekt willen wij mensen ook wijzen op andere en minder voor de hand liggende bestemmingen. Maar ook in de bekendere bestemmingen gaan we juist de onontdekte plekken bezoeken. Content is een goed middel om onze doelgroepen te prikkelen met tips en wetenswaardigheden over deze bijzondere steden. Na de start vorig jaar toonde de resultaten van de campagne dat wij op het goede pad zitten. We hebben er dus voor gekozen om dit partnership met twee jaar te verlengen.”

Erik Roddenhof, CEO van Persgroep Nederland: “Wij zijn trots dat wij samen met KLM samenwerken in het domein van reizen. Samen hebben wij er voor gekozen om nu nog ambitieuzer te zijn. We hadden al content in print, daar komen nu online dossiers en video bij. Reizen staat voor onze doelgroepen hoog op hun agenda en zij willen hier veel over weten. Deze structurele samenwerking met KLM is dan logisch en positief voor beide partijen.”