Op woensdag 24 april werden tijdens het Cross Media Diner de Cross Media Awards 2019 uitgereikt. Lauren van der Heijden is verkozen tot de Cross Media Man van het jaar. De andere genomineerden waren Peter de Mönnink (Talpa Network), Pier Baarsma (NDC Mediagroep), Hendrikje Crebolder (Rijksmuseum), Hans Nijenhuis (AD) en Justus Verkerk (FCCE) voor deze titel.

Crossmedia is een van de grootste thema’s in de media, waar exploitanten, bureaus en adverteerders dagelijks mee te maken hebben. De Cross Media Awards – voor het eerst uitgereikt in 2013 – is de enige vakprijs die crossmedia centraal stelt. De cases worden in interview-vorm opgebouwd en aan de jury voorgelegd. Daarmee levert Cross Media Awards als een van de weinige vakprijzen een bijdrage aan de ontwikkeling van het vak. Tegelijkertijd maakt dit dat alle inzenders een podium kunnen krijgen en niet alleen genomineerden en winnaars.

Een van de vragen die naar voren kwam in het interview met Nederlands Media Nieuws en Lauren, in verband met zijn nominaties was; Wat is jouw visie op crossmedia?  “De mediaexploitant anno nu moet een inhoudelijke gesprekspartner voor adverteerders zijn. Er zijn steeds minder klanten die alleen maar sec willen adverteren. Zij willen meer. Of het nou gaat om concepten op maat of dat zij zoeken naar conversie, performance of storytellling; wij zijn dan ook getransformeerd van millimeter-verkoper tot adviseur om te helpen een doelgroep te bereiken én te beraken. De Persgroep heeft de juiste specialisten in huis om dit soort partnerships succesvol aan te gaan en in executie te begeleiden. Kennis over het maken van content en deze passend uitserveren blijft onze kracht. Daarmee zijn wij de exploitant waar de adverteerder niet meer zonder kan en bouwen we aan crossmediale campagnes en het behalen van marketing- en businessdoelstellingen.

Lees het volledige interview voor de Cross Media Man van het jaar met Lauren.