De titels van ADR Nieuwsmedia vernieuwen met de nieuwe bijlagen; Z en Zo. Met meer aandacht voor de regio, meer duiding, meer wetenschap en meer aandacht voor de wensen van de lezer.

Over Z
In Z staan de achtergronden bij het nieuws. Niet alleen wát er is gebeurd, maar vooral het hoe en waarom. Daar neemt de redactie wat meer ruimte voor dan in de ‘gewone’ krant. Z brengt, behalve analyses, reportages en onderzoeksjournalistiek, elke week ook twee pagina’s Wetenschap. Een samenwerking met het maandblad New Scientist, en met de Universiteit van Nederland, een platform dat online gratis colleges aanbiedt van topwetenschappers van Nederlandse universiteiten.

Over ZO
ZO is hét nieuwe katern van alle ADR kranten. Doordeweeks meer ruimte voor nieuws, in het weekend fors meer verdieping en dus een dikkere krant. In Zo komt journalistiek die dichter bij het persoonlijke leven staat. ‘Eerste hulp bij alledaagse kwesties’, zeggen we met een knipoog. Hier gaat het bijvoorbeeld over de betrouwbaarheid van auto’s en over de zin en onzin van voedingssupplementen. Boordevol tips voor klussen in huis en in de tuin. Ook hier werkt de redactie met experts van buiten. De formule van Zo gaat doordeweeks door: elke dag twee pagina’s.
dinsdag:          ZO gezond
woensdag:      ZO geld
donderdag:     ZO werk
vrijdag:            ZO auto
zaterdag:         ZO katern: verdieping in alle bovenstaande onderwerpen

Een journalistieke vernieuwing die tegemoet komt aan de vraag van veel lezers naar meer achtergrond, meer duiding en meer journalistiek waar je iets mee kunt.

Over de Magazines
Bij elke regio-titel van de ADR-titels verschijnt in het weekend ook het magazine. De magazines, boordevol mooie interviews, columns en tips om het weekend goed te besteden en reis-inspiratie, brengen lezers uren leesplezier. Vanaf 13 oktober zijn deze strakker en met een mooiere uitstraling.