Trouw laat in de nieuwe campagne zien dat je bewust kan kiezen voor ander geluid.

De krant is van mening dat het soort nieuws dat je tot je neemt, heel bepalend is voor de manier waarop je naar de wereld kijkt en hoe je in het leven staat. KOKORO Amsterdam is verantwoordelijk voor de merkcampagne die bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial.

Merlijn van Vliet, Creative Director Copy van KOKORO Amsterdam: “De negatieve insteek van veel nieuwsmedia voeden dag in dag uit het beeld dat de wereld in brand staat. Dit werkt angst en doemdenken in de hand. De meeste mensen zijn zich echter helemaal niet bewust dat hun blik op de wereld en zelfs hun gedrag op een dergelijke manier wordt beïnvloed.”

Florianne Harmsen, Brand Manager van Trouw: “Met deze nieuwe merkcampagne bouwen we voort op de essentie van Trouw Verdieping. En tegelijkertijd laten we ook een nieuw eigentijds geluid horen die Trouw de komende jaren in haar campagnes zal gaan voeren.”