Voor de bioscooprelease van de nieuwe Illumination film VERSCHRIKKELIJKE IKKE 3 (in AD en Volkskrant beoordeeld met 3 sterren) hebben de Persgroep Nederland en Universal de handen ineen geslagen en een exclusieve voorpremière georganiseerd. De voorpremière was te zien in meer dan 120 bioscopen door heel Nederland en was een groot succes.

Dit succes is onder andere voortgekomen uit de nauwe samenwerking tussen Universal en de redactie en afdelingen Commerce en Sales van DPN. “Ondanks de tropische temperaturen afgelopen weekend hebben op zondag 18 juni jl. bijna 12.000 bezoekers de film bezocht. Een fantastisch resultaat voor deze vrolijke familiefilm.” – Claire Vogelenzang (Universal)

Om de film onder de aandacht te brengen bij de potentiële bezoeker heeft DPN een multichannel touch tell sell activatie campagne uitgerold over haar bereik.  Zo zijn er advertenties geplaatst in AD en in de regionale kranten, zijn er nieuwsbrieven verstuurd naar ruim 500.000 lezers en is gebruik gemaakt van online bannering, video en branded content.