De krant staat aan de vooravond van een nieuwe campagne genaamd ‘Amsterdam en de wereld eromheen’, die 11 mei wordt gelanceerd. Vandaag, 7 mei, ging de nieuwe app en website live. ‘Van Halsema tot Trump, een mechaniek waar we veel mee kunnen.’

Ronald Ockhuysen, Hoofdredacteur Het Parool:  “Deze vernieuwde site, met meer ruimte voor video, podcasts en fotoseries, biedt de mogelijkheid ons werk zo goed mogelijk te presenteren. In een nieuwe vormgeving die past binnen onze traditie waarvan urgentie, toegankelijkheid en creativiteit de pijlers zijn. Het Parool, in 2017 en 2018 verkozen tot de mooiste krant van de wereld, is nu ook online een smaakmaker.”

Lees hier de uitgebreide introductie over de vernieuwde website van Het Parool.

Merkverhaal

De laatste grote campagne van Het Parool dateert van 2016, toen de lay-out compleet werd vernieuwd, wat de krant onder meer de prijs van World’s Best Designed Newspaper opleverde. Robin Hoolwerf, campagne manager bij de Persgroep, laat weten: ‘Dus digitaal is Het Parool straks ook de mooiste krant van de wereld.

Het Parool heeft een nieuw merkverhaal ontwikkeld, het nieuwsaanbod op de website wordt daarmee breder. Hoolwerf: ‘Dat was eerst nog teveel Amsterdam-minded. Je kunt straks nog steeds het nieuws uit de hoofdstad lezen, maar ook uit de rest van de wereld. Van Femke Halsema tot Donald Trump, dat is een mechaniek waar we veel mee kunnen. We zetten dus nog steeds Amsterdam centraal, maar zonder de rest van Nederland uit het oog te verliezen.’

Bron: MarketingTribune