• De beste webseries
  • Positief, gezellig en handig nieuws uit je buurt.
  • Komt dichterbij
  • Échte computerliefhebbers
  • Ondernemers marketing communicatie
  • Met beide benen midden in de regio
  • Diep geworteld in West-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen
  • Een neus voor goede auto's
  • De perfecte etalage voor lokale ondernemers
  • Dé nieuwsbron voor het hele gezin
  • De grootste elektronica- en technologiewebsite van Nederland en België
  • Hart voor de regio en oog voor de wereld
  • Over zaken die er toe doen
  • Altijd alles over sport
  • You make us Q
  • Hét nieuwsmerk van Zeeland
  • Nr 1 vacaturesite van Nederland
  • Op elk punt in je carrière
  • Wereldberoemd in heel Amsterdam
  • Onmisbaar in Zuidoost-Brabant
  • Nummer 1 in kwaliteitsnieuws
  • Verbinding tussen de Veluwe en de IJssel
  • Voor de ondernemer
  • Voor de grootste provincie van Nederland
Portfolio

Bekijk het overzicht van al onze advertentieproducten.

Prijzen

Vind de advertentie prijs die bij uw campagne past.

Specificaties

Wat moet u aanleveren voor online en offline adverteren en wanneer?

Mediaplanner

Stel een campagneplan op van landelijk tot hyperlokaal.

Factchecker

Ontdek hoe divers Nederland is en hoe het écht zit met uw doelgroep.

Banen

Effectieve personeelswerving voor uw vacature.

Familieberichten

Voor geboorte, felicitatie, overlijden of dankbetuiging.

Rubrieksadvertenties

Vraag en aanbod overzichtelijk in rubrieken.

Brancherapporten

Interactieve online magazines gemaakt over diverse branches

Financiele berichten

Een aparte rubriek in de nationale en regionale kranten

Huizen en OG

De digitale crossmediale 'gereedschapskist' voor makelaars.

Cultuur

De Cultuurpagina is speciaal voor adverteerders met een aanbod binnen de culturele sector

Digitaal adverteren

Digitale media zijn multi-inzetbaar, voor branding, storytelling of conversie bij de juiste doelgroep.

Programmatic Buying

Automatisch online adverteren voor de slimste prijs met onze Trade Desk.

Online Optimize

Hét online MKB marketing (service) platform voor bedrijven in de regio!

MediaLab

Buiten de gebaande paden met ons creatieve team.

Branded Content

Op maat gemaakte content via ons Branded Content Platform.

Marketing Partnerships

Zet ons enorme bereik in voor uw marketingdoelstellingen.

Kenniscentrum voor Aandacht

Onderzoek naar hoe 'aandacht' werkt. Best handig om meer over te weten.

Klantcases

Laat u inspireren door onze creatieve samenwerkingen met andere merken.

ShopDoc

Inzichten voor zakendoen anno nu.

Onderzoeken

Alles weten over resultaten en effecten.

Nieuws

Lees ons laatste nieuws en blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

Wie zijn wij?

Wij zijn het grootste nieuwsmediahuis van Nederland.

Contact

Kijk waar u ons kunt vinden en neem contact op.

Werken bij

Werk jij straks voor de grootste uitgever van Nederland?

Over ons

Passie voor media

Passie voor media

De Persgroep Nederland is een toonaangevende uitgever van nationale, regionale én lokale nieuwsmerken, magazines, websites en is actief op radio. Het diverse portfolio van de Persgroep Nederland omvat: AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, ruim 200 huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, deOndernemer, Synpact, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, IndeBuurt en Qmusic. Adverteerders kunnen nu profiteren van landelijke aandacht tot gerichte aandacht binnen een specifieke gemeente. De Persgroep Nederland: de best bekeken media van Nederland.

De Persgroep Nederland streeft ernaar de meest toonaangevende en grootste nieuwsuitgever van Nederland te zijn: met 4 nationale, 9 regionale en ruim 200 huis-aan-huiskranten. Een ambitieuze uitgever met passie voor media. Waar gedreven en deskundige redacties dagelijks met hun primeurs en journalistieke producties een bereik van ruim 9,3 miljoen multimediale contacten weten te boeien en te raken. Onze nationale, regionale en lokale merken zijn sterk en uniek met elk een eigen identiteit en signatuur die het maatschappelijke en politieke debat mede bepalen.

Bovendien heeft de Persgroep Nederland in het portfolio ook sterke online merken zoals intermediar.nl, tweakers.nl, nationalevacaturebank.nl, autotrack.nl, sportnieuws.nl en de toonaangevende radiozender Qmusic.

De Persgroep gelooft in de kracht van sterke merken. Merken die staan voor kwaliteit en pluriformiteit. Kijk hier voor een overzicht van onze merken.

Kernwaarden

Bij De Persgroep worden een aantal waarden gehanteerd die leidend zijn voor de strategie van de gehele groep. De kernwaarden van de Persgroep Nederland zijn hier een afgeleide van. Hieronder volgt een korte omschrijving van deze kernwaarden

Passie

Wij zijn gepassioneerd door de lezer. Onze journalisten zijn gedreven om het beste en meest actuele nieuws te brengen. De commerciële ploeg staat volledig ten dienste van de klant, of het nu gaat om de lezers, de bezoekers van de websites of de adverteerders. Elke medewerker op zich is gemotiveerd door de inhoud van zijn werk en wil hiervoor het beste van zichzelf geven.

Onafhankelijkheid

Wij zijn als bedrijf en in onze berichtgeving onafhankelijk van elke politieke, religieuze, commerciële of sociale richting. Wij kijken met een open, ongebonden blik naar de wereld. Elke redactie op zich heeft het recht inhoudelijk zijn eigen koers te bepalen zonder inmenging van andere redacties of andere afdelingen, noch van de aandeelhouders of derden.

Integriteit

Wij gedragen ons verantwoordelijk en respectvol naar al onze stakeholders: personeel, klanten, partners en lezers. Al onze medewerkers worden op een correcte en rechtvaardige manier behandeld.

Ondernemerschap

Het nemen van initiatieven ter verbetering van de werking van de onderneming wordt aangemoedigd. Wij zijn een dynamisch bedrijf dat voortdurend op zoek is naar nieuwe kansen en ruimte geeft aan de medewerkers om hieraan mee te werken.

Willen winnen

In alle initiatieven die we ondernemen willen we de beste zijn. We streven ernaar om marktleider te zijn of te worden voor elk van onze merken. We doen er alles voor om de vooropgestelde doelstellingen te behalen.

De Persgroep Nederland is de naam van een nieuwe organisatie die is opgezet nadat de Belgische uitgever De Persgroep in juli 2009 een meerderheidsbelang verwierf in PCM Uitgevers. Hieronder wordt in het kort de historie van de voorganger van De Persgroep Nederland beschreven.

Ontstaan

PCM Uitgevers is ontstaan door het samengaan van een tweetal organisaties: Perscombinatie en Meulenhoff & Co. Perscombinatie (de Volkskrant, Trouw en Het Parool) zette in 1994 het minderheidsbelang in Meulenhoff & Co om in een belang van 100 procent. De naam PCM Uitgevers werd toen gekozen. Vanaf dat moment vormde het uitgeven van kranten en boeken de kernactiviteit van PCM Uitgevers.

Eind 1995 verwierf PCM Uitgevers de Nederlandse Dagbladunie (NRC Handelsblad en Algemeen Dagblad) en werd daarmee uitgever van vier van de vijf landelijke kranten, vier regionale titels en bijbehorende huis-aan-huis bladen in de Randstad. Na een kortstondig maar heftig avontuur in 2004 met een buitenlandse investerings-maatschappij werd in 2003 Het Parool verkocht aan het Belgische mediabedrijf De Persgroep NV. In 2005 werden het Algemeen Dagblad en de vier regionale kranten ondergebracht in AD NieuwsMedia BV, waarin PCM een economisch belang had van 63%.

Overname

In 2009 leidden gesprekken met De Persgroep NV er toe dat De Persgroep een meerderheidsbelang in PCM Uitgevers verwierf. Aan deze transactie waren enkele deeltransacties verbonden. Zo verkocht PCM in juli 2009 de huis-aan-huisbladen van PCM Lokale Media aan Wegener. Kort daarna nam PCM het belang van Wegener (37%) in AD Nieuwsmedia over. Met de overname werd ook de drukkerij van Wegener in Den Haag overgedragen aan PCM. Ook werd besloten NRC Handelsblad en nrc.next te verkopen, evenals het onderdeel PCM Algemene Boeken (o.a. Meulenhoff & Co). Hierna was het bestaan van de Persgroep Nederland als uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool een feit.

VNU en AutoTrack

Vanaf 1 september 2012 hebben De Persgroep Nederland en VNU Media hun krachten gebundeld op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Hiermee ontstond een nieuwe organisatie: VNU Vacaturemedia. Ook Tweakers en Computable zijn vanaf dat moment onderdeel van De Persgroep Nederland.

In maart 2013 heeft De Persgroep Nederland de automotive sites Autotrack en Carsom overgenomen van Wegener.
In juni 2014 is Computable verkocht. Medio 2016 is de naam VNU Vacaturemedia veranderd in de Persgroep Employment Solutions.

Overname Wegener Media

In april 2015 is Wegener Media overgenomen door de Persgroep Nederland. Het portfolio is uitgebreid met 7 regionale kranten: de Stentor, PZC, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Twentsche Courant Tubantia, BN DeStem, De Gelderlander en ruim 200 huis-aan-huiskranten. Door de overname heeft De Persgroep Nederland nu een bereik van ruim 9,3 miljoen multimediale contacten en is hiermee het grootste mediahuis van Nederland.

Corporate Governance

 De Persgroep Nederland onderschrijft het belang van deugdelijk ondernemingsbestuur ende waarde van transparantie in structuur en bedrijfsvoering. De Persgroep Nederland B.V. is een structuurvennootschap met een raad van bestuur en een onafhankelijke raad van commissarissen. Hieronder zijn de hoofdlijnen van de huidige structuur weergegeven.

Raad van Commissarissen

De raad van commissarissen bestaat uit vijf leden. Twee leden zijn benoemd op voordracht van De Persgroep Publishing NV, Ludwig Criel en Fons van Westerloo, één lid op voordracht van de Stichting Democratie en Media, Peter Dirks, en één lid op voordracht van de ondernemingsraad, Pamela Boumeester. Deze leden stelden op hun beurt Arie Verberk aan tot president-commissaris.

Raad van Bestuur

De raad van bestuur van de Persgroep Nederland heeft drie leden: Frits Campagne als voorzitter, Piet Vroman als CFO en Erik Roddenhof als CEO.

Aandeelhouders

Aandeelhouders van de Persgroep Nederland zijn De Persgroep Publishing NV, Stichting Democratie en Media, Stichting de Volkskrant, Stichting ter Bevordering van de Christelijke Pers in Nederland en Stichting Het Nieuwe Parool.

De verdeling van de aandelen is als volgt:

  • De Persgroep Publishing NV: 58,6%
  • Stichting Democratie en Media: 39,9%
  • Stichting ter Bevordering van de Christelijke Pers: 0,7%
  • Stichting de Volkskrant: 0,4%
  • Stichting Het Nieuwe Parool: 0,4%