Onze collega Froukje vertelt hoe het is om te werken als Online Redactie Coƶrdinator bij indebuurt! Lijkt het jou wat? Check dan regelmatig onze vacatures of stuur een open sollicitatie via deze website šŸ™‚

Maandag
Ik stap vroeg in de auto richting Amsterdam. Maandag is de dag dat ik mijn collegaā€™s van het indebuurt-kernteam zie. Met de coƶrdinatoren van de andere regioā€™s bespreken we de zaken die spelen in de verschillende indebuurt-steden:
– Zijn er meer redacteuren die behoefte hebben aan een fotografiecursus?
– Welke rubrieken en onderwerpen doen het goed en kunnen andere steden overnemen?
– Hoe gaan jullie om met Facebook-live videoā€™s?
In de middag werk ik aan een plan waarmee onze redacties tijdig kunnen inhaken op de feestdagen. Ik bekijk kansrijke onderwerpen en zoek uit op welke onderwerpen veel gezocht wordt in Google. Tussendoor beantwoord ik vragen vanuit ā€˜mijnā€™ regio en review ik op verzoek een aantal artikelen.

Dinsdag
Vandaag start ik lekker vanuit mijn eigen stad en rijd ik op de fiets naar kantoor Delft. Op de agenda staan de ontwikkelingsgesprekken met de Commercieel Redacteur en Community Manager. In een een-op een-gesprek bespreken we aan welke competenties we dit jaar gaan werken en we bekijken of er een passende cursus wordt aangeboden door de Persgroep. Helemaal opgeladen door deze gesprekken vol ambitie en plannen, ga ik door naar Den Haag voor het weekoverleg met de redactie aldaar. Afgelopen week zijn we in Den Haag flink gestegen in het aantal unieke bezoekers en pageviews, maar we blijven achter in het aantal sessies. We bespreken wat we kunnen doen om weer in te lopen op ons maandtarget. In het overleg evalueren we de content die we de vorige week hebben gemaakt. Wat scoorde goed en van welk artikel hadden we meer verwacht? Zou het met artikel een andere kop of invalshoek meer pageviews hebben opgeleverd? Op deze manier leren we steeds beter wat wel en niet werkt in onze stad. We sluiten het overleg af met het bespreken van de planning. We stemmen de onderwerpen af voor onze vaste rubrieken af en verdelen de taken. Wie gaat er deze week naar de opening van dat nieuwe restaurant? Wie wordt de Hagenaar van de Week? En welke evenementen mogen we absoluut niet missen?

Woensdag
In een aantal steden hebben we nu voldoende bereik opgebouwd zodat sales aan de slag kan met het werven van adverteerders. Dat betekent dat onze Commercieel Redacteuren aan hun belangrijkste taak gaan beginnen: het helpen van onze adverteerders met leuke, aansprekende branded content-artikelen. Om ze goed voor te bereiden, geef ik samen met de Sales Manager een training aan de redacteuren. We lichten de verschillende proposities uit en vertellen wat we van de Commercieel Redacteuren verwachten.

Donderdag
Ik rijd naar Dordrecht waar ik met de redactie heb afgesproken in een cafƩ. In plaats van ons reguliere weekoverleg hebben we een brainstormsessie georganiseerd. We hebben behoefte aan nieuwe ideeƫn voor artikelen en rubrieken. Geholpen door een paar bakken goede koffie, komen we goed op dreef. Met een stapel volgeschreven post-its en een hoop nieuwe energie komen we terug op kantoor. Daar houd ik me nog bezig met een aantal administratieve taken als declaraties goedkeuren en het maken van een vakantieplanning. Ook dat hoort er bij. De hele middag piepen de notificaties van ons interne chatprogramma. Zo houd ik contact met mijn teamleden en kan ik ze waar nodig helpen.

Vrijdag
Op vrijdag werk ik niet maar zorg ik voor mijn twee kinderen. Als ik met ze door de stad fiets, zie ik dat er ergens een restaurantje wordt geopend. Ik maak snel een foto en stuur die naar de redactie. Ook als ik niet werk staat mijn indebuurt-radar altijd aan. Geen probleem, want ik heb nou eenmaal een fantastische baan!